Facebook let devadesátých

30.01.2019

Při přebírání dlouho neotevřených banánových krabic jsem narazil na školní sešity od první třídy ZŠ do maturity. Zaujala mě tvorba z doby, kdy mi bylo devatenáct let a jako každý teenager jsem si hodně dával záležet na fasádě. Došlo mi, že výtvarném ztvárnění sešitů bylo něčím, co v koleltivu spolužáků plnilo podobnou funkci, kterou později převzaly sociální sítě. Obsahu sešitů jsem pochopitelně věnoval podstatně menší pozornost a zdaleka nebyly tak úpravné :-)

Kromě puberťáka piplajího svůj FB profil na mne ze sešitů dýchl duch čerstvé svobody, který byl pro 90. léta typický. V dospěláckém světě se projevoval zejména nadšením z podnikání ve všech jeho podobách (od hospůdek a dalších rodinných podniků po temná zákoutí privatizace) a já coby středoškolák jsem ho zažíval skrze své české a německé učitele na dvojjazyčném gymnáziu a díky školním i neškolním výjezdům za hranice, včetně ročního studijního pobytu v Americe, na který padly veškeré rodinné úspory...

Možná je tohle všechno dnes úplně normální, ale tehdy, před více než 20 lety (tedy ani ne čtvrtstoletím!) to ještě vonělo dobrodružstvím. Dobrodružná byla má středoškolská léta i v tom, že jsem akcent na cizí jazyky zvolil s puncem toho, který "na jazyky není" a už mnohokrát jsem si za tuto volbu děkoval. Němčina i angličtina se staly mými celoživotními přáteli a dodnes spolu zažíváme úžasná dobrodružství - třeba dobrodružství při překladu knihy nebo tlumočení mluveného slova, ale to už je jiná historka :-)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky