Putování z Prahy do Říček - den prvý

23.01.2019

V pátek 7. prosince 2018 jsem si dopřál doprovázenou pouť s Honzou Bímem. Vyklubala se z ní první etapa pěšího putování z Prahy do Říček a příslib nového propojení dvou míst, která jsou pro mě důležitá - domu v Praze, kde jsem vyrůstal a kde stále žijeme, a chalupy v Orlických horách, která je pro mne druhým domovem a místem setkávání.

Cesta nás vedla ze Strašnic přes Hostivař kousek za Průhonice, od meandrů Botiče jsme si nicméně odskočili do delty řeky Okavango, dotkli se zdí Mordoru a navštívili celou řadu dalších pozoruhodných míst :-)

Co bylo jasné hned od začátku, je, že tahle pouť souvisí s tátou a s mojí mužskou energií obecně. Ráno jsem dvakrát projížděl tramvají kolem Strašnického krematoria, kde se na jaře 1988 přišel s tátou rozloučit početný dav přátel a pacientů, z nichž většinu jsem neznal. Koupě chalupy, jejíž polovinu jsem díky tomu ve 12 letech zdědil, byla také primárně tátovo rozhodnutí. A pro své putování jsem zvolil trasu jižním obloukem přes Vamberk, kde se táta narodil a vyrůstal. Krajina se k tomuto tématu vyjádřila prvním billboardem, který jsme potkali ani ne čtvt hodiny od domova u křižovatky Na Padesátém:

Indicie k druhému, souvisejícímu tématu přišla v podobě dobře udržované bělostné kapličky v jinak zpustošeném areálu parkhotelu Průhonice: 

Třetí věc, kterou bych si chtěl poznamenat a zároveň posdílet, je Honzova přednáška o přechodových rituálech, o které jsme se za pochodu do hloubky bavili. Důležité a úlevné pro mě bylo téma "malých kroužků", tj. pozorování, že naše doba a civilizace nám životní předěly servíruje často po částech (a tím pádem opakovaně!) a někdy také v jiném než tradičním pořadí. 

Za zmínku možná stojí také rozcestníky k nedaleké obci Rozkoš, které mě opakovaně lákaly jiným než vytyčeným směrem :-)

Jak bude putování pokračovat?

Pokračovat se chystám v roce 2019, kdy mě čeká dalších 10-12 dnů pěší chůze, celkem nějakých 250 km. Tady je orientační trasa: https://mapy.cz/s/3lunY

Další etapy půjdu nejspíš již bez Honzova profesionálního vedení, tj. buď sám nebo v doprovodu blízkého člověka, který si stejně jako já bude chtít při chůzi utříbit myšlenky - v interakci s tichem, slovy druhého a okolní krajinou.

Pokud máte pocit, že pro některou z následujících etap jste tímto blízkým člověkem právě  vy, dejte prosím vědět.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky